perjantai 12. kesäkuuta 2009

Pientä sievää ruokailutilasta

Nyt siirryin kameran kanssa alakertaan.Yritin löytää jotakin pientä sievää kuvattavaa.Meillä on keittiön nurkkauksessa ruokailutila josta löysinkin muutaman kuvauskohteen.
Ihania vanhoja lasipurnukoita on kerääntynyt jonkun verran.Niihin saa varastoitua monenlaista kaunista tavaraa.Tässä nyplättyä pitsiä.Tuota purkkia voisi taas täyttää pitsillä,välillä sieltä kaivelenkin esiin tarvittavan pätkän.


Täällä lymyää wanhoja leivosmuotteja.Niitä en ole käyttänyt.Ovat muuten vaan tavattoman suloisia koristeita.Joskus olen niitäkin tuunaillut.Nämä loput olen "rauhoittanut" eli en aio niistä enää askarrella mitään.

Isoäideiltäni olen saanut valtavasti ihania astioita ym.Ylähyllyllä on isoisoäitini kermanekka, jonka fiksuna tyttönä pesin astianpesukoneessa...aikamoinen särö tuli lasiin mutta ei sentään mennyt rikki.Opinpahan taas uutta kantapään kautta;)
Tuon alimmaisen sokerikon olen löytänyt kirpparilta.Tuotteessa luki että olisi 20-30 luvulta.Tiedä sitten totuutta mutta aivan upea ja hyväkuntoinen on.


Kerro,kerro kuvastin...ruokailutilan sohvan päällä on kaksi peililampettia.Kivasti antavat tunnelmallista valoa kun sytyttää kynttilät.Syksyllä sitten taas otetaan "käyttöön" kun illat pimenevät.



Valkoista pellavaa-siskoksilta olen ostanut tämän tuunatun taulun.Tuo turkoosi väri on ehdoton numero yksi aina kesällä.Kortti on vanha ranskalainen.Niiin ihana!
Minusta on ihana hankkia myös muiden tuunaamia tavaroita.Itse kun olen kova tekemään monenlaisia käsitöitä ym.osaa sitten myös arvostaa muiden tekeleitä.Ja samalla saa mukavia vinkkejä ja ideoita:)Ei kun tuunaamaan!




Ei kommentteja: